Special Offer! Completează formularul şi poţi obţine un discount de până la 4500 RON

Munca în echipă la locul de muncă – 10 reguli

Munca în echipă la locul de muncă - 10 reguli

Peste 55% dintre angajatori consideră că munca în echipă și comunicarea bună între colegi sunt competențe cheie ale angajaților lor. Antreprenorii știu că o echipă bine coordonată poate obține rezultate mult mai bune decât munca individuală.

Munca în grup bine condusă, atât la locul de muncă, cât și la școală, înseamnă, în primul rând, o atmosferă mai bună. Dar, de asemenea, încurajează un potențial mai mare al grupului și o eficiență mai mare la îndeplinirea sarcinilor. Fiecare dintre noi experimentează o muncă de echipă bună (sau nu atât de bună) în diferite etape ale vieții noastre: de la momentul în care ne jucăm în curtea din spate, prin educație și instruire, de exemplu, la SDA, unde folosim metode de lucru de grup pentru a ne instrui elevii, până la carierele noastre și viața de familie.

Cu această ocazie, am pregătit un rezumat comprehensiv al celor mai importante 10 principii ale muncii în echipă la locul de muncă. În contextul epidemiei actuale de COVID-19, adăugăm câteva cuvinte despre cum să lucrați și să gestionați de la distanță un grup de stagiari sau angajați.

Lucrul în grup: cele mai importante reguli

Autoritate puternică a liderului

Fiecare grup trebuie să aibă un lider clar care să țină proiectul pe drumul cel bun și să protejeze de haos munca în echipă la locul de muncă. La locul de muncă, acesta va fi managerul de proiect sau CEO al unei mici afaceri. La școală sau în timpul unui curs online, un lector sau trainer carismatic va prelua rolul de lider. Fiecare lider ar trebui să aibă o minte deschisă, să asculte și să invite la o discuție deschisă. În plus, este important ca egoul său să se afle în plan secund în spatele realizărilor întregului grup. Un lider bun ar trebui să sprijine membrii echipei. El ar trebui să ofere laude chiar și pentru micile progrese, să motiveze și să rezolve în mod constructiv problemele și conflictele. Recomandăm începătorilor, precum și șefilor cu experiență, o trilogie de cărți bune de Wojciech Haman și Jerzy Gut, Psihologia unui șef, care îi va ajuta să își construiască o autoritate managerială puternică și eficientă.

Comunicare corectă

Fără o comunicare bună, munca în echipă la locul de muncă este imposibilă. Prin urmare, este crucial atât să formulați mesaje clare, cât și să ascultați cu atenție ce au de spus alți membri ai echipei. Este important ca nimeni să nu se teamă să pună întrebări dacă nu a înțeles ceva sau a interpretat intențiile expeditorului în mod diferit. Mai ales în cazul muncii la distanță, unde contactul direct este dificil, merită ca echipa să aibă propriul spațiu, un forum, un fel de Hyde Park online, unde să poată vorbi despre orice lucru de la distanță, precum și despre subiecte adecvate create pentru proiecte specifice.

Împărțirea clară a sarcinilor

O bună muncă în echipă necesită ca toată lumea să-și cunoască locul în echipă și să aibă de îndeplinit sarcini clare și bine definite. Un lider bun ar trebui să știe să împartă responsabilitățile în mod echitabil și în concordanță cu competențele angajaților, ceea ce va avea în cele din urmă un impact pozitiv asupra motivației lor de a acționa.

Scopuri și așteptări comune

Grupul trebuie să simtă că se mișcă într-o direcție definită, de comun acord. Liderul său poate provoca, integra și trezi entuziasmul oamenilor săi. În mod colectiv, toată lumea ar trebui să se asigure că există rezerve adecvate de motivație și moral ridicat. Nimeni nu poate sta deoparte. Bunătatea și lupta cot la cot pentru a câștiga vor ajuta la atingerea obiectivului și sunt necesare pentru o bună muncă în echipă.

Alegerea persoanelor potrivite pentru sarcinile potrivite

La crearea unei echipe, merită să luați în considerare caracterul și abilitățile viitorilor săi membri. Fiecare dintre ei ar trebui să știe care este funcția sa și de ce i s-a atribuit această sarcină. Creați un scop bine definit celor responsabili, astfel încât să știe ce fac și de ce.

Documentarea întâlnirilor și sarcinilor

Este o practică bună să documentați pașii și etapele individuale într-un proiect de echipă sub formă de note de întâlnire sau căsuțe tip tick-box în instrumentele de gestionare a proiectelor online. În viitor, în timp ce lucrează ca specialist IT, absolvenții noștri vor implementa de la distanță proiecte folosind servicii precum Asana sau Trello. Din acest motiv, încă de la începutul pregătirii lor la SD Academy, le prezentăm punctele cheie ale echipelor care au success online.

Încredere

Munca în echipă la locul de muncă este posibilă numai dacă lucrați cu o anumită încredere. Un grad ridicat de suspiciune, precauția și lipsa de încredere față de colegi garantează conflicte și tensiuni care subminează eficacitatea echipei.

Crearea unei atmosfere bune

O bună energie și relații bune între membrii echipei sunt esențiale pentru o muncă de echipă eficientă și bună. Liderul trebuie să aibă grijă ca locul de muncă să aibă un climat potrivit. Cu toate acestea, fiecare își poate aduce aportul și poate da tot ce este mai bun. Dacă colegii nu se plac între ei, poate avea un impact negativ asupra echipei. Chiar dacă echipa dumneavoastră lucrează de la distanță, un salut digital de „bună dimineața”, o cafea de dimineață băută în timpul unei conferințe video sau cântând „La mulți ani” de ziua unui coleg sunt întotdeauna pași mici către un climat unic al echipei.

Responsabilitate, acuratețe și conștiinciozitate

O echipă este ca o mașină la care fiecare componentă contează și eșecul uneia poate opri întreaga structură. Lucrul în echipă este întotdeauna o responsabilitate colectivă. Când vă alăturați unei echipe pentru un proiect, fiecare membru al grupului este responsabil nu numai pentru el însuși, ci și pentru ceilalți. Când lucrați într-un grup, trebuie să vă îndepliniți obligațiile sigur și la timp, în special în cazul muncii la distanță, în care întregul grup este ținut pe loc și nu poate beneficia de potențialele rezultate ale muncii dumneavoastră.

Împărtășirea cunoștințelor

În munca în echipă bună, funcționează: 1 + 1 = 3. Fiecare membru al echipei are abilitățile potrivite, care ar trebui să fie împărtășite cu ceilalți și astfel să se creeze sinergii. Împărtășirea cunoștințelor într-o echipă este valoarea adăugată a apartenenței la grup.

Ce instrumente pot fi utilizate pentru lucrul în grup la distanță?

Internetul ne oferă nenumărate instrumente pentru a desfășura seminarii web, transmisiuni live, a crea săli de clasă virtuale și a desfășura întâlniri de afaceri online. La Software Development Academy, folosim platforma ClickMeeting, recomandată de mulți experți în e-learning.

Datorită acestor instrumente, putem implementa în mod eficient procesul de învățare fără a folosi sălile de clasă. Învățăm de la distanță, făcând un tribut atât cursanților, cât și formatorilor. Aceștia pot participa la ateliere live într-o clasă virtuală online, unde fac schimb de observații și efecte ale coding-ului lor în direct cu întregul grup. Sesiunile de instruire și coding-ul live, adică scrierea codului împreună în timpul unei conferințe video, cu comentarii și sugestii ale formatorului la fața locului, sunt cele mai mari avantaje ale muncii în grup la distanță în SDA.

Ce ne oferă munca în grup?

Pentru noi, munca în echipă la locul de muncă este asociată cu proiecte mai mari, mai avansate și mai interesante, schimbul de cunoștințe, o atmosferă bună și motivație reciprocă. Dacă doriți să vedeți cum implementăm zilnic principiile și instrumentele de mai sus la Software Development Academy, înscrieți-vă aici pentru unul dintre cursurile noastre. Verificați pe propria piele dacă într-adevăr 1 + 1 = 3. La SDA este posibil.

close modal
Acest site foloseşte cookie-uri.

Accesând site-ul eşti de acord cu politica de cookie-uri. Află mai multe.

Da, sunt de acord